Tuesday, May 24, 2011

status: tidak single lg..

Suda 4 hari bergelar isteri kpd hairil..stakat nie masih belajar menerima hakikat yg ak nie da jd bini org..hari pertama jd isteri..syoikk tido smpai lupe sediakn mkn minum suami..hahaha..


terima kasih pada kawan2 & keluarga yg sudi memeriahkan majlis perkahwinan kami..
semoga perkahwinan ini diberkati olehNYA..


Tp...ade jgk part yg x bez nye..
sakit ati bile teringat bende alah nie..
ade ke patot pembantu bibi pengantin tu tuduh adik ipar ak mencuri..
memg siot lah..
kiteorg pie kdai tu utk mekup je kot..
kalo x nk kecurian blaku..laen kali ko pie mekup kt umah..jaoh tahu x kne pie kdai ko kt pasir mas tu..
mulut ko memg cibai la pompuan..
siap ckp muke ak ni hodoh & cerewet nk pilih baju..
ak nie mmg la x lawa..tp..ak da sgt bsyukur ngan muka ak ni..
laki ak yg hott tu pun pilih ak kot..
yg bab cerewet tu lak..memg patot kot ak cerewet..kdai ko tu bnyk baju koyak !!!!..xkn nk ak pakai bju koyak2 beb..bayar da la mahal..bodoh!..tu je perkataan yg sesuai  ngan ko..
kalo ko lawa xpe gak..kire ak x rse nk gelak bile ko kutuk2 muke ak..
masalahnye..ko tu.,..DA LA TUA..MULUT BUSUK..MUKA KEREPOT..++BURUKKKKK..
kalo ingat kt ko..jwbnye..meranalah idop ak wahai pompuan...
lupakan..lupakan..lupekan..


kesimpulannye....KAWIN ITU BEZZ...hahha

adoisss..
p/s: masih menunggu gmbar kahwin dari AWEEN, PHOTOAURA,,=)





Nak comment??..dialu-alu kn..Time kaceh!

Friday, May 6, 2011

11 days to go: Encik bakal suami...sila bace nie...

 2 weeks more or less..
masih bnyk perlu disettle kn..
Asgnmt, thesis & interview..
hal kawen 1 hal..
pikir bnyk2 pun x boley..
usaha setakat yg boley..
tawakal pd yg 1..
semaga segala nya berjalan lancar...


To my future husband..
still working on tukar 'sy-awk to abg-syg'..
walaupun mcm geli..
try..try..try..


However,,
before menempuhi alam perkahwinan nie..
u must know something about me...
tolong la jgn menyesal...
hihihih...huhuhuh..hohoho


kenali anak kedua (source: Farid Castro)


ANAK MANJA IBU
sebab apa2pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. apa sikit ibu!! (wlpun sy keluar dr perut ibu..sy ni ank bapak..wpun bapaknye udah tiada..)

ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia ajer yg betul..dlm ramai2 adik beradik dia ajer yg KETEGANG .. kemahuan dia kuat.. kalau buat sesuatu sungguh2… kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan..(betoi..betoi..betoi..sy memg degil,kuat merajuk..keras kepala..tp..sy kiut lah..hahahahaha)

TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni dia tak pujuk makwe / pakwe dia..(hahaha..yg ni awk lebeh tahu..memg x penh pujuk pun..just ckp 'sory..sy  x buat lg'...esk2 wt lg..hahah)

BERCINTA
Tak digoyahkan anak no 2 juga …. dia kalau bercinta, sangat setia…sanggup berkorban …(erkk..kite lihat nnt hasilnye..)

HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang ( kononnya ) kalau hitam2 hitamlah kalau putih …. putihlah ….degil tak boleh toleransi ('sy ikot jeee' ...'sy x kisah'..'ok je'...'awk rse?'...so??..pink kot!)

HATI
No 2 ni juga nampak ajer keras…tp hati dia lembut juga….SATU lagi peel dia…dia tak boleh ditegur….kalau kita tegur dia mesti tarik muka (ces!..tarik muke bagi yg muke x kiut je..kalo kiut mcm sy..perlu ke tarik2..x kot)

BERDIKARI
very independent..mmg betul..tp kalau terlebih indepent pun payah…..TP mudah bergaul..campak lah kat manapun sekejap dah dapat kawan..very take care of her brother and all stuff belonging family.( sebab terlalu ambil berat pun menyampah…semua adik2 kena control kena report kat diorang ) ..(yeah!!!!!...hidup family...eh2..awk pun hidup jgk...hihihi)

ARAHAN
anak no 2 ni juga dia payah nk terimaa arahan….dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata..tak boleh kerja ngan org…ramai anak no 2 ni keje sendiri..(sy nk keje ngan awk boleh??..goyang kaki smbil tgk cite korea kt umah..boleyyy laaaa....)

PEMAAF & caring
tak dinafikan no 2 ni pun pemaaf & caring…TAPI awas jgn bg diorg marah….kalau depa marah faham sajer lah..(sy bkn garng..cume cpt marah..tu je..yg laen ok!..nk kate penyayang & romantis pun ye..ceeewaaahhhh)

PAKAIAN
Nak ajer up to date…semua nak kemas....(arghh..tipu gile!..slalu pakai t-shirt handball jek..mane ade baju!..tp x  tahu la lps jd bini org ni..kne la up to date kn..hahah)





p/s: awk..awak..awk...nyesal x??....

Nak comment??..dialu-alu kn..Time kaceh!